Содержимое

[ad_1]

Нові автобуси вже на вулицях Чернігова, світлина Сєргєя Карася

Нові автобуси вже на вулицях Чернігова, світлина Сєргєя Карася

Від початку повномасштабного вторгнення ситуація з автобусами у Чернігові значно змінилася: з вулиць майже зникли «Рути» (маршрутки, схожі на «Газель»), з’явилися великі автобуси та навіть дві «гармошки», котрі їздять 10-м автобусним маршрутом.

А з 10 липня у Чернігові запрацювала нова автобусна мережа, у межах якої на міських маршрутах з’явилося багато нових автобусів впізнаваного, «тролейбусного», кольору.

Такий зовнішній вигляд вони мають, бо, як й більшість чернігівських тролейбусів, також вироблені саме у нашому місті.

Але у соцмережах з’явилися чутки, що 30 нових автобусів, які використовують приватні перевізники, були придбані за кошти міського бюджету Чернігова (тобто нас з вами).

Ми вирішили перевірити цю інформацію.

За чий рахунок автобус?

Сергій Фесенко

Повідомляємо, що кошти бюджету Чернігівської міської територіальної громади на закупівлю автобусів, зокрема на нові автобуси чернігівського виробництва, для приватних перевізників не витрачалися, — зазначив віце-мер Чернігова Сергій Фесенко.

Також не підтвердили інформацію про залучення коштів з міського бюджету й у ТОВ «Тревел експрес» (саме ця фірма закупила 30 нових автобусів чернігівського виробництва):

Придбали (нові автобуси, — прим.) повністю за кредитні кошти. Звичайно, що кошти бюджету Чернігова не залучалися, — розповів нам телефоном представник ТОВ «Тревел Експрес».

Але…

Новий автобус з середини

Але, хоча автобуси були придбані за приватні кошти, отже, для їх закупівлі не виділялися гроші чернігівських платників податків, все ж бюджетні видатки на автобусні перевезення у місті збільшилися.

Як ми повідомляли, у липні виконком чернігівської міськради прийняв зміни до «Програми розвитку громадського транспорту загального користування м. Чернігова на 2022-2024 роки». Цими змінами на заходи «Забезпечення сталого функціонування громадського транспорту шляхом здійснення оплати перевізникам за надані транспортні послуги» додатково виділяють 18 мільйонів у 2023-му році та 35 мільйонів – у 2024-му році. Всього ж на цю статтю видатків у 2023-му році мають витратити 58 мільйонів (замість раніше передбачених 40), а у 2024-му році – 75 мільйонів гривень (також замість передбачених 40).

Олександр Ломако

Це добре, коли підприємці, перевізники купують новий транспорт. Я думаю, що чернігівці схвалюють й якість громадського транспорту, перевезень, значно зросла за останній рік, запрацювала нова транспортна модель. Відповідно, це коштує грошей з бюджету – не буває безкоштовно: або треба, щоб значно зростав тариф, чого зараз не можна допустити (не той час, щоб це робити)… Відповідно, щоб не допустити збільшення ціни квитка, але забезпечити якісну транспортну модель, кошти будуть надходити (мається на увазі, їх має виділити міська рада, — прим.), — пояснював під час засідання виконкому це рішення в.о. мера Чернігова Олександр Ломако.

Збільшення цих бюджетних витрат напряму пов’язана з оновленням автобусного парку та появою більш комфортних машин на чернігівських маршрутах, адже чим більш комфортний автобус (й чим ретельніше перевізник дотримується розкладу), тим більше коштів підприємець може отримати від міської ради:

Олександр Гашпар

Зараз діє нова система. Тобто не так як раніше, коли підприємство збирало гроші (за проїзд пасажирів, — прим.) й за рахунок цього існувало. Зараз прийняли програму, щодо якої міська рада компенсує перевізнику кілометр провезень. Незалежно від того скільки пасажирів (було у салоні автобусу у кожен конкретний момент, — прим.), міська рада компенсує кілометраж, відповідно до договорів. Це покликано стимулювати перевізників закуповувати транспорт, дотримуватися графіку руху (не так як раніше, коли маршрутки їздили навипередки, аби підібрати пасажирів), — пояснює громадський активіст Олександр Гашпар. — В умовах компенсації були прописано використання автобусів великої місткості, для того, щоб могли маломобільні пасажирі користуватися автобусами, для того, щоб узагалі покращити ситуацію. Бо маршрутки це було, грубо кажучи, приниження людської гідності.

Підкреслимо, що «відбити» гроші за нові автобуси тільки за рахунок компенсацій з бюджету перевізникам не вдасться. Адже, як було заявлено, вартість одного з нових автобусів, придбаних ТОВ «Тревел Експрес», складає близько 3 мільйонів гривень. Тобто, загалом на 30 машин було витрачено біля 90 мільйонів. До того ж «Тревел Експрес» не єдиний перевізник у місті (отже, гроші з міського бюджету розподіляються й на інших учасників ринку автобусних послуг).

А ось чи відчули ви, шановні читачі, покращення якості автобусних перевезень та чи задоволені, загалом, громадським транспортом у місті? Про це пишіть у коментарях.

Новий автобус на розі Всіхсвятської та Лук'яненка

Сєргєй Карась

Чернігівська медіа група

[ad_2]

Источник: 0462.ua

Добавить комментарий